Шукачі роботи надають перевагу працевлаштуванню на «Папір-Малі»
Про роботу управління персоналом на підприємстві
Корпорація «DK Group», частиною якої є потужне картонно-паперове виробництво на фабриці «Папір-Мал», швидкими темпами розширює асортимент та нарощує обсяг випуску продукції. Успіх нашої корпорації – заслуга всього дружнього колективу, кожен з працівників котрого вносить свою вагому частку в спільну справу.
У чому секрет успіху «Папір-Малу»? Звісно, замовників приваблюють доступні ціни та широкий асортимент продукції. Але, звісно, найбільша наша цінність – люди. Вони – приязні й уважні, віддані та наполегливі, мають креативні, інноваційні ідеї та пропозиції. Керівництво дбає, щоб нашим співробітниками на роботі було комфортно. Щоб кожен робочий день починався з посмішки і впевненості у майбутньому.
«Папір-Мал» об’єднує кращих у своїй галузі. У зв’язку з розширенням виробництва, до нас приходить багато молоді, яка успішно переймає досвід, а опісля вносить новітні прогресивні ідеї у життя компанії. Це стає запорукою ефективного впровадження перспективних новацій у виробничі процеси та збут продукції. Комфортні умови та стабільна оплата праці привертають увагу кваліфікованих спеціалістів різних напрямків паперової та інших галузей з інших регіонів країни. Ми з відкритим серцем приймаємо у свою папір-малівську родину фахівців, які через війну вимушені були залишити рідні домівки та місце роботи.
Нерідко у нас здобувають нову професію. З роками, піднімаючись кар’єрними сходинками, присвячують роботі у нашій компанії значну частку свого життя…
Сьогодні пропонуємо до вашої уваги інтерв’ю зі старшим менеджером із персоналу Ольгою ГРИГОРЧУК, котра розповість про особливості роботи нашого управління персоналом, що здійснює набір працівників та виконує чимало інших функцій на підприємстві.
На «Папір-Малі» низька плинність кадрів
– Я влаштувалася на КПФ «Папір-Мал» вже більше чотирьох років тому. До цього шість років працювала кадровиком на одному з місцевих підприємств, опісля – одинадцять – в кредитній спілці. Зауважу, що в кожній компанії в роботі кадровика своя специфіка. Немає єдиних правил, за винятком, звісно, трудового законодавства.
На «Папір-Малі» підбір персоналу на високому рівні. У відділі, який очолюю, працюють ще три фахівчині. Рекрутер – Оксана Прокопенко, і мої незамінні помічниці – Наталія Косс і Марина Грушецька. Разом досягаємо необхідного результату. Нашим безпосереднім керівником у Черкасах є Геннадій Грищенко – директор управління по роботі з персоналом – відповідальний, справедливий, високопрофесійний керівник. Тісно співпрацюємо із іншими колегами черкаського офісу – Валентиною Діденко, Євгенією Нижник, Владиславою Дейнегою та керівником соціального напрямку розвитку корпорації Ольгою Прилуцькою. Кожен із нас в колективі – фахівець свого напрямку, кожен працює над запровадженням новацій в роботі компанії та реалізацією прогресивних ідей та задумів.
Плинності кадрів наразі майже немає, більшість працівників тримається робочих місць. Все завдяки тому, що «Папір-Мал» швидко розбудовується. Зокрема, введено в експлуатацію новий картоноробний цех, з розширенням штату на майже сотню нових робочих місць. На підприємстві майже постійно йде будівництво, час від часу розширюються й існуючі лінії із випуску продукції. Крім того, певний відсоток працівників-чоловіків були призвані до лав Збройних сил України та на сьогодні захищають нашу незалежність. Також, зрозуміло, хтось із працівників йде в декретну відпустку, на пенсію…. Відтак пошук претендентів на вакансії постійно актуальний.
Наразі штат підприємства становить понад 580 осіб.
Попри високий рівень безробіття, підібрати фаховий персонал на Малинщині не так і просто. Дається взнаки війна – люди виїхали, втікаючи від бомбардувань окупанта. Частину кадрів «відтягує» столиця, де чимало містян знаходять більш високооплачувану роботу.
Отож застосовуємо всі можливі способи, щоб якнайшвидше підібрати підходящих працівників на вільні місця – від розклеювання оголошень, публікацій реклами в місцевих ЗМІ, на сайті «Work.ua» до активного поширення інформації стосовно вільних вакансій у сусідніх ОТГ тощо. Претенденти проходять співбесіду, заповнюють анкети, а після опрацювання інформації ми їх повідомляємо про результат.
До претендентів на робітничі спеціальності спрощені вимоги. Найчастіше працівників навчають на робочому місці, аби тільки в них було бажання працювати і здобувати нові навички. До речі, у нас проходять перекваліфікацію і колишні керівники, бізнесмени, хореографи та представники інших професій. Якось навіть працевлаштувався різноробочим священник. У житті різне буває, а стабільно працююче підприємство із стабільною заробітною платою привертає увагу людей…
Щодо інженерно-технічних працівників – складніше, на ринку праці відчувається брак таких фахівців. Адже папероробна галузь доволі складна. Особливо тяжко знайти спеціалістів вузького спрямування, з досвідом роботи – вони на вагу золота. Нерідко інженерів-технологів, механіків, слюсарів контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (КВПіА), енергетиків запрошуємо з інших регіонів країни. Надаємо житло, гарантуємо високі заробітні плати.
Для кадровиків чимало нововведень
Щоб якісно виконувати свою роботу, відділ кадрів ретельно готує аналітичну звітність. В основному це внутрішня документація – Excel-таблиці з різноманітною інформацією, яка цікавить керівництво. Є щоденні, щотижневі, щомісячні, квартальні і річні звіти. Приміром, з підбору персоналу, з плинності, із укомплектованості працівників відповідно до штатного розпису. Також регулярно подаємо інформацію військоматам щодо призовників та військовозобов’язаних, які працюють на підприємстві – віднедавна на кадровиків поклали обов’язок вести облік працівників призовного віку (до 27-ти років), повідомляти їх про початок призовної кампанії та вручати повістки, забезпечуючи явку у військкомат.
Наразі в роботі кадровиків чимало нововведень. От, приміром, з першого вересня в Україні змінилися вимоги до оформлення офіційної документації, адже набув чинності новий Національний стандарт ДСТУ 4163:2020.
І якщо до ФОП в державі спрощені вимоги – підприємці можуть не дотримуватися нових правил, то на підприємствах застосування ДСТУ обов’язкове. Відтак тепер по-іншому складаються накази, розпорядження, акти, довідки, доповідні та пояснювальні записки, службові листи тощо. Зміни зачепили усі елементи документів: підпис, гриф затвердження, ознайомлення, засвідчення копій. Посадові інструкції, штатні розписи теж потребують приведення у відповідність до чинного законодавства.
Впродовж 4-ох років маємо перевести в «цифру» і паперові трудові. Наразі в державі визначаються в якому електронному форматі потрібно подавати в Пенсійний фонд їх скан-копії. Щойно прийняті на роботу працівники, можуть залишати трудову в себе, на їх вимогу кадровик лише вносить необхідні записи про прийняття на роботу, переведення на іншу посаду тощо. Також змінилися вимоги щодо оформлення документації при звільненні – працівникові у день звільнення обов’язково видається копія наказу.
Через постійні зміни в законодавстві, різні нововведення кадровики постійно навчаються, підвищують свою кваліфікацію. Щоб володіти інформацією, вчасно звертаючи увагу на ноухау й бути готовими до будь-якої перевірки Держпраці – вивчаємо всі зміни у електронному журналі «Кадровик-01», на офіційних порталах.
Значна увага на підприємстві приділяється соціальній політиці
Відтак сумувати кадровикам не доводиться. Щодня завантажені роботою. Співпрацюємо зі всіма підрозділами «Папір-Малу», надаючи необхідну інформацію та забезпечуючи їх необхідними спеціалістами. У відділі чітко розподілені обов’язки – всі відповідально ставляться до їх виконання.
Кадрова служба «Папір-Малу» активно долучається до соціальної політики підприємства. До новорічно-різдвяних свят, приміром, готуємо списки працівників із дітьми, у тому числі багатодітних сімей, до різних державних свят – списки військовослужбовців, жінок тощо. Також виконуємо інші вказівки керівництва, зокрема щодо підготовки переліку кандидатів на нагородження до професійного свята, Дня народження «Папір-Малу».
Хочеться відзначити турботу про працівників з боку керівництва компанії. На жодному підприємстві я не зустрічала такого щирого, відповідального ставлення до персоналу, як на «Папір-Малі». Особливо ми це відчули в перші дні початку повномасштабної війни з російськими загарбниками. Керівництво постійно було поряд – підтримували морально, преміювали тих, хто продовжував виходити на роботу й одними з перших в Малині повністю відновили роботу фабрики, зберігши робочі місця для усіх працівників. Більше того, вже в червні 2022 року, як і було обіцяно на початку року, заробітна плата на підприємстві була проіндексована та суттєво зросла. Також відновлено традицію вручення подарунків працівникам до Дня народження, проведення спільних зустрічей, поїздок, спортивних змагань тощо.
Дуже приємно відчувати таку увагу з боку власників нашого підприємства, особливо за теперішніх непростих обставин нашого життя. Зараз, як ніколи, наші люди потребують міцної руки підтримки і допомоги від свого роботодавця. Адже не тільки стабільний заробіток, але й соціальна захищеність, увага до кожного працівника стимулює працювати ще більш відповідально та пишатися своїм робочим місцем.