
Виготовлення туалетного паперу – досить складний процес. Папір повинен бути щільним і не рватися, інакше його не можливо буде використовувати, має бути м’яким та швидко розкладатися в каналізації, щоб не закупорювати стічні труби. Ну і звичайно його виробництво має бути дешевим.Туалетний папір рулонного типу з особливими характеристиками з’явився півтора століття тому. Однак історія виробництва даного товару розглядає 3 етапи його вдосконалення.
Період Середньовіччя:
Китайці внесли в історію туалетного паперу значний вклад. Вони першими винайшли штучний матеріал – папір, та стали ароматизувати його. Перша згадка про цей факт історики виявили в документах VI ст. н. е.
Та недешева ексклюзивна продукція була по кишені лише багатіям. Підтвердження цьому було знайдено в повідомленні XIII ст. про постачання великої кількості туалетних паперових листків, які були призначені для знатних чиновників і особливого ароматизованого виду для імператорської сім’ї. Основній же частині населення довелося чекати продажу звичайного паперу.
Початок масового виробництва
В епоху розвитку капіталізму стали масово виробляти паперову продукцію. Дешеві друковані видання після їх прочитання використовувалися в гігієнічних цілях. У США в XIX в. навіть видавали спеціальний бюлетень для фермерів, що має отвір для підвішування на цвях.
Перший нарізаний квадратними листками і упакований туалетний папір був випущений в Америці у 1857 році.
Британський виробник аналогічної продукції Олкок в 80-х рр. XIX століття поставляв продукт на ринок під назвою «паперові бігуді», щоб поважні англійські покупці не соромилися запитувати торговців про товар.
Сучасний етап
Рулонами паперову стрічку, призначену для використання з метою гігієни, почали виробляти в 1890 році на території США на фабриці Артура Скотта.
Пізніше в Європі у 1928 році, здогадався згорнути в рулон довгі смуги паперу німецький підприємець Ханс Кленк. У кожному рулоні налічувалося рівно 1000 листків відокремлених один від одного перфорацією, яку він же і винайшов. Пізніше Ханс Кленк заснував в місті Людвігсбурзі фірму, давши їй назву “Hackle” (за першими літерами свого імені і прізвища), й активно зайнявся збутом своєї продукції.
Ми вже звикли до публічної реклами на телебаченні різних засобів інтимної гігієни і нам важко зрозуміти зніяковілість людей в першій половині XX століття при покупці туалетного паперу. Та винахідливий німець придумав для своєї продукції спеціальний рекламний слоган, як заклик до сором’язливого покупця: «Вимагайте рулони “Hackle”, і вам не доведеться вимовляти слова « туалетний папір»! Саме цей слоган і допоміг йому досить швидко впровадити туалетний папір в побут городян.