Історія картонної тари

On Серпень 16, 2018, Posted by , In Зручно користувачу,Новини виробництва,Новини компанії, With Коментарі Вимкнено до Історія картонної тари

Зараз ми бачимо і використовуємо їх майже кожен день — від коробки вівсяних пластівців вранці, до упаковуванняи нашого улюбленого ґаджета. Для виготовлення пакування, коробок, зазвичай використовують щільний папір або так званий картон. Він представлений в різноманітних формах, розмірах і кольорах. Читайте далі про цікаву історію картонної тари.

Картон, як не дивно, винайшли китайці близько 200 років тому. Але картонні коробки вперше почали серійно виробляти в Англії в 1817 році (як давно то було). До 1900 року дерев’яні ящики, які в той час були найбільш популярними способами пакування та зберігання різних матеріалів, були замінені на картонні коробки. При цьому винахідником збірних картонних коробок в 1879 році визнаний Роберт Гейр з Шотландії. Найцікавіше, що він натрапив на цей спосіб виготовлення збірних коробок, випадково, в той час коли придумував пакування для насіння. У цьому ж році почалося їх масове виробництво. Верстати в той час не використовували, тому процедура нарізки картону проводилася вручну. Через кілька років Роберт Гейр придумав власний верстат, який міг одночасно робити дві операції — нарізати картон і наносити на нього малюнок (друк). Це стало справжньою революцією у виробництві картонних коробок. За міжнародними стандартами, картоном є папір з вагою вище 224 г/м,  чи товщиною понад 0,2 мм, хоча є й винятки з цього правила, наприклад, для харчового пакування.

Американська компанія Kellogg, яка виробляла пластівці для сніданку, була однією з перших великих компаній, які почали продавати картонні коробки, хоча їх дизайн трохи відрізнявся від того, що ми бачимо сьогодні. Компанія Kellogg співпрацювала з заводом у Батл-Крік, який знаходився в штаті Мічиган, США. У той час вони спеціалізувалися на магазинах з продажу здорової їжі, нові картонні коробки їм тут же стали в пригоді, вони стали пакувальним матеріалом для продуктів. Картонна тара була затребувана до середини 20-го століття.

Потім, протягом 70-х і 80-х років, через використання пластику, відбулося повільне зниження попиту, хоча в даний час вони знову популярні. Варто відзначити, що на відміну від пластику, картон є більш дешевим матеріалом і екологічнішим, він розкладається і не виділяє при цьому шкідливих хімічних речовин. Багато компаній займаються переробкою картонних пакувань, що були у вжитку, для того, щоб через якийсь час знову ввести їх у виробництво.

Чому саме картонне пакування?

  • Це один з пакувальних матеріалів, який володіє унікальною сукупністю властивостей, при невеликій порівняно ціні, так як його виробництво потребує відносно невеликих витрат електроенергії та інших ресурсів.
  • Гофрокартон, як тара, дуже легкий. Це означає, що при транспортуванні товару не будуть витрачені великі витрати. Наприклад, ящик з гофрокартону в рази три-чотири легший пластмасового ящика такого ж об’єму і приблизно в три рази – дерев’яного.
  • Гофрокартон може використовуватися як індивідуальна тара, так і транспортна тара.
  • Збільшення обсягів продуктів харчування.
  • Високі темпи розвитку реклами, які вимагають застосування легкого, надійного, естетичного пакування, оформленого рекламним друком.
  • Повний розвал мережі виробництва дощаної тари багаторазового використання для бакалійного і консервного виробництва призвів до утворення ніші, яку заповнили ящики з гофрокартону.
  • Гофротара є тарою, що належить стовідсоткової утилізації.
  • І нарешті, остання важлива особливість – нанесення на гофрокартон різними способами (шовко-, флексографія, офсет) кольорового зображення, яке відіграє значну роль при розпізнаванні продукту на прилавках магазинів.

Будьте на екологічній варті та прагніть нового!

Всі фото взято з мережі Інтернет, права на них належать авторам.

Comments are closed.